66 pytań, które musisz zadać szukając sali weselnej

Wybór odpowiedniego obiektu na przyjęcie weselne to jedno z kluczowych zadań organizacyjnych. Od tego zależy nie tylko przebieg przygotowań, ale także jakość obsługi. Warto rozpocząć poszukiwania ze sporym wyprzedzeniem pamiętając, że najlepsze (niekoniecznie najdroższe) obiekty np. w województwie mazowieckim  są zarezerwowane nawet na 2 lata w przód. Co zatem trzeba wiedzieć, żeby dokonać dobrego wyboru, jakie zadać pytania do sali weselnej?

pytania do sali weselnej

 

Z dobrym formularzem w dłoni spotkanie z managerem obiektu będzie owocne i pomoże wybrać Wam najlepszą ofertę. Poniżej przedstawiam moje pytania do sali weselnej, które zadaję wybierając oferty lokali do swojej bazy podwykonawców.

  1. Kto jest właścicielem obiektu? Czy może rozmawiamy z najemcą?
  2. Jaki jest koszt od osoby?
  3. Ile kosztuje menu dla dzieci i podwykonawców?
  4. Gdzie znajduje się stół dla podwykonawców?
  5. Jaka jest wysokość zaliczki/zadatku?
  6. Kiedy następuje całkowite rozliczenie kosztów wesela? Przed czy po przyjęciu?
  7. Czy apartament dla nowożeńców jest w cenie? Gdzie się znajduje?
  8. Czy dekoracja sali i stołów jest w cenie? Jaka? Czy dodatkowe zmiany są odpłatne?
  9. Czy obiekt wynajmowany jest na wyłączność? Jakie warunki trzeba spełnić? Czy istnieje minimalna cena, która na to pozwala?
  10. Czy w planowanym przez nas terminie na terenie obiektu odbędą się inne wesela czy imprezy?
  11. Kto będzie opiekunem/koordynatorem podczas przyjęcia? Czy to ta sama osoba, która z nami rozmawia?
  12. Jak wygląda i w jakim jest stanie zastawa stołowa oraz bielizna gastronomiczna (obrusy, skirtingi, serwetki, pokrowce na krzesła itp.)?
  13. Jaka jest godzina rozpoczęcia i zakończenia imprezy? Czy oferta obejmuje określone godziny? Jaki jest koszt ewentualnego przedłużenia?
  14. Do której godziny pracuje obsługa?
  15. Do kiedy trzeba zadeklarować liczbę gości?
  16. Kto ponosi koszty ewentualnych zniszczeń czy szkód – potłuczonej zastawy, zniszczonych sprzętów?
  17. Jaka jest liczba oraz rodzaje stołów? Jakie są możliwości ustawienia ich w przestrzeni? Czy można obejrzeć zdjęcia z poprzednich realizacji?
  18. Jak wygląda obsługa kelnerska? Ilu kelnerów będzie na przyjęciu? Czy dolewane będą napoje, wino?
  19. Jak podane będą napoje niegazowane i gazowane? W szklanych karafkach, butelkach?
  20. Jak serwowane są napoje typu kawa, herbata?
  21. Czy oferta przewiduje barmanów?
  22. Czy i na jakich warunkach można wprowadzić własny alkohol? Z jakimi opłatami się to wiąże? Na jakich zasadach?
  23. Jak serwowany jest alkohol? Czy dostępne są coolery do podtrzymywania temperatury?
  24. Gdzie będzie przechowywany alkohol? Czy to pomieszczenie jest zamykane na klucz? Kto będzie miał do niego dostęp?
  25. Czy degustacja dań jest możliwa? Za jaką opłatą? Dla ilu osób jest przewidziana? Kiedy się odbywa?
  26. Jaki jest sposób podawania dań gorących: na półmiskach, czy porcje na talerzach?
  27. Z jaką częstotliwością serwowane są posiłki? W jakich godzinach?
  28. Czy lokal zapewnia chleb z solą/toast powitalny?
  29. Jak wygląda kompozycja menu, ile jest dań ciepłych podawanych do stołu, zakąsek itd.?
  30. Czy szef kuchni wychodzi do gości?
  31. Czy można wprowadzić tort od zewnętrznego podwykonawcy? Czy jest pomieszczenie przystosowane do jego przechowania?
  32. Czy kuchnia posiada propozycję menu dla wegetarian, dań bezglutenowych, koszernych itp?
  33. Czy obiekt dysponuje sceną dla zespołu i parkietem tanecznym? Jakie są ich wymiary? Czy są w cenie? Czy znajdują się na osobnej sali?
  34. Czy jest do dyspozycji plazma lub telebim jeśli tańce odbywają się na innej sali?
  35. Jak wygląda kwestia nagłośnienia, oświetlenia? Czy sala oferuje profesjonalny sprzęt, czy należy zorganizować go we własnym zakresie?
  36. Czy podczas tańców puszczany jest dym?
  37. Czy sala jest klimatyzowana?
  38. Ile jest łazienek? Kto i jak często je sprząta? Czy są w nich niezbędniki? Czy są przewijaki dla dzieci?
  39. Czy na terenie obiektu jest palarnia?
  40. Czy jest ogród?
  41. Czy na terenie ogrodu jest zadaszona altana/namiot? Jak duży? Czy możliwa jest organizacja przyjęcia plenerowego?
  42. Czy jest nieodpłatny parking dla gości? Ile jest miejsc?
  43. Jeśli planujemy przyjęcie jesienią lub zimą – czy jest szatnia z obsługą?
  44. Czy obiekt jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, wózków? Czy jest winda?
  45. Czy są krzesełka dla dzieci?
  46. Czy na terenie obiektu jest plac zabaw/salka dla dzieci?
  47. Czy jest możliwość wcześniejszej dekoracji sali? Jakie są możliwości? Kiedy ekipa dekoratorska może zacząć prace?
  48. Jaka jest cena zakwaterowania gości weselnych?
  49. Jakie są godziny zakwaterowania i wymeldowania?
  50. Czy w pokojach są minibarki? Kto za nie płaci?
  51. Jaka jest struktura pokojów? Ile jedynek, dwójek, pokojów rodzinnych?
  52. Jak daleko pokoje znajdują się od sali?
  53. Czy są dostępne łóżeczka niemowlęce?
  54. Ile kluczy/kart przewidzianych jest na pokój?
  55. O której rozpoczyna się śniadanie i czy jest wliczone w cenę?
  56. Czy pobierana jest dodatkowa opłata za dystrybucję listów powitalnych i/lub upominków dla gości do pokojów?
  57. Czy lokal zapewnia dodatkowe płatne/bezpłatne atrakcje?
  58. Czy państwo młodzi mogą wprowadzać na terenie obiektu dodatkowe atrakcje? Np. fotobudkę czy pokaz barmański.
  59. Czy można zorganizować pokaz sztucznych ogni?
  60. Jaki jest koszt dodatkowych atrakcji typu wiejski stół, czekoladowa fontanna, candy bar itp.?
  61. Czy jest możliwość dostarczenia własnego mięsa na stół wiejski?
  62. Co z ozdobami takimi jak: winietki, podziękowania dla gości itp.? Czy obsługa rozłoży tego typu ozdoby przed przyjęciem?
  63. Czy w przypadku rezygnacji z wesela po podpisaniu umowy zleceniodawca ma obowiązek pokryć część z wyliczonych kosztów wesela?
  64. Czy w lokalu znajduje się sejf, z którego można skorzystać w trakcie przyjęcia?
  65. Co z jedzeniem, które nie zostanie skonsumowane? Czy państwo młodzi otrzymują je po przyjęciu? Jeżeli tak, to czy należy mieć uprzednio przygotowane własne pojemniki?
  66. Czy jest dodatkowe źródło energii w razie awarii technicznej?

Najlepiej będzie jak po omówieniu wszystkich zagadnień Wy i manager podpiszecie taki formularz i dodacie jako załącznik do umowy. Wtedy będzie wszystko czarno na białym i będziecie mogli wypunktować każde ewentualne niedociągnięcie lokalu, a w rażących przypadkach domagać się zwrotu pieniędzy.

Powyższa lista sprawdza się w mojej pracy rewelacyjnie, więc myślę, że i Wam może bardzo pomóc. Dajcie znać! A może macie dodatkowe pytania do sali weselnej?

 

Zdjęcia obiektów wykorzystane w artykule pochodzą z: endorfinafoksal.pl oraz belvedere.com.pl.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

F